Annons

Vässade kundupplevelser när Kjell & Co lanserar ny e-handelsplattform

Hemelektronikkedjan Kjell & Company har funnits på marknaden en tid nu och efter 20 års erfarenhet av kundkontakter kan man tänka sig att bolaget har en bra uppfattning om vart man vill ifråga om kundupplevelser.
Det är bakgrunden till dagens besked om att man ”gått live” med en ny e-handelsplattform, den fjärde generationen f ö, för att ge kunderna en sömlös kanalupplevelse. Den nya plattformen, menar man, ”ger en unik integration mellan lojalitetsprogrammet och www.kjell.com,” vilket för kunden ger en mer friktionsfri köpupplevelse oavsett i vilken kanal köpet påbörjas.
- Man kommer att uppleva ett väldigt smidigt flöde från intresse till slutförandet av köp. Vi har lagt mycket arbete bakom att det ska vara snabbt och enkelt att genomföra ett köp som medlem i vårt lojalitetsprogram och samtidigt kunna ta del utav sina förmåner och personliga erbjudanden, säger Martin Knutson, CTO på Kjell & Company.

E-handelsplattformen är i absolut framkant när det kommer till teknologi och arkitektur, vilket möjliggör en upplevelse i snabbhet och träffsäkerhet för kunden vid navigering på siten. Laddningstiderna minimeras genom att sajten laddas hem i användarens webbläsare som en applikation, vilket gör att sidomladdningar försvinner och navigering sker blixtsnabbt.

– Vi ska leverera service i världsklass, säger Kjell & Companys CTO, Martin Knutsson.

Episerver med Storefront Nitro ovanpå
Valet av plattform föll på Episerver med Avensias ramverk Storefront Nitro ovanpå, som har varit mycket framgångsrikt för aktörer inom andra branscher. Som först ut inom hemelektronik, lanserar vi nu en hypermodern kjell.com som vi ser är möjliggöraren för att fortsatt leverera service i världsklass till våra kunder, säger Martin Knutson.
Det har varit ett intensivt och givande samarbete med Avensia för oss när det kommer till utvecklingen av nya kjell.com. Införandet av en ny plattform med Episerver i grunden ger oss möjligheter att snabbare möta kunden med personligt anpassad kommunikation, fortsätter Martin Knutson.
Företagets nästan två miljoner kunder som är medlemmar i lojalitetsprogrammet, Medlem hos Kjell & Company, kommer att kunna röra sig sömlöst mellan e-handelsplattformen och företagets servicepoints med bland annat gillade produkter, inköpslistor, bonuscheckar och personliga erbjudanden.

Några av de sakerna som kommer att uppskattas är mobilupplevelsen, säger Joel Rönneman, CCO på Kjell & Company.

– Vi har kunden i centrum vid all teknikutveckling och arbetar ständigt för att förbättra kundupplevelsen såväl digitalt som i våra servicepoints. Några av de sakerna som jag tror våra kunder kommer att uppskatta med nya kjell.com är mobilupplevelsen och på vilket sätt produktsidor kommer vara berikade med kunskap och tips, säger Joel Rönneman, CCO på Kjell & Company.

Klarna-lösningar i viktiga roller
Företaget har i nära samarbete med Klarna implementerat Klarna Checkout V3 i köpflödet för nya www.kjell.com. Köpflödet har även berikats med en fullständig integration av Klarna Shipping Service, vilket ger kunden en möjlighet att välja mellan snabba leveransalternativ i samband med slutförandet av köpet på ett nära nog friktionsfritt sätt.
Vidare har även Klarnas kundautentiseringsplattform Klarna Authentication Platform integrerats för att kunden med trygghet och enkelhet ska kunna verifiera sitt medlemskap med BankID eller engångskoder via SMS och e-post.
– Vi är mycket glada över vårt utökade partnerskap med Kjell & Company. Kundupplevelsen står i centrum för allt vi gör på Klarna och vi ser fram mot att i än större utsträckning bidra till en personlig och smidig kundresa för Kjell & Companys kunder oavsett kanal. Vår senaste checkoutlösning integrerad med fraktväljare ger en tydlig presentation av relevanta leveransalternativ som tillsammans med smidigheten från vår nya kundautentiseringslösning minskar friktionen – vilket bidrar både till en förbättrad köpupplevelse och en högre konverteringsgrad, säger Joakim Lundberg, Sverigechef på Klarna.

Print Friendly, PDF & Email

Success Stories

Success Stories

Industriellt

Intressant på PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

Aktuell ANALYS

Aktuell Analys

Aktuell Analys

3D-printing

Block title