”Rebrandingen innebär att vi nu bilder ett gemensam team. Det innebär ett förtydligande av det reala läget och vi blir starkare. Vi får med detta tillgång till en global kunskapskälla som kommer att gynna våra kunder och låter oss utnyttja vår fulla potential att leverera framstående resultat. Vi är glada att driva TECHNIA framåt med en sammanhållen infrastruktur, global förening och oändligt skalbart stöd för kunder,” säger Jonas Gejer, VD för TECHNIA.
Exeptionella PLM-lösningar. Gejer menar vidare att, ”TECHNIA ger kunderna exceptionella PLM-lösningar som skapar mätbara och hållbara affärsförbättringar för att påskynda prestanda.”
Det är lätt att ge honom rätt i detta. Föreningen av de tre företagen skapar ett mer konsekvent och sömlöst varumärke, som också tydliggör sakernas tillstånd för alla bolagens kunder över hela världen.
Strategin att, när det gäller Transcatköpet 2015, skapa det gemensamma namnet TechniaTranscat var bra då. Förändringar är alltid jobbiga och skapar ofta osäkerheter och till och med motstånd. I alla fall ofta i det uppköpta bolaget. Genom att skapa ett dubbelnamn får man en känsla av att vara inkluderad; det ”gamla” förändras, men blir kvar. När sedan tiden går och man uppnår ett tryggare läge med en tydlig organisation som ”sitter”, försvinner medarbetarnas oro. Då är det rätt läge att förenkla, vilket TECHNIA-namnet gör. Kort, rappt och ett namn som troligen de flesta ändå använt i vardagsläget för TechniaTranscat.
– Till följd av sammanslagningen tydliggörs bolagens globala skala och nära samarbete mellan företagen, säger Gejer.
Det har han alldeles rätt i.