Det var för drygt ett år sedan som Proton Group inledde arbetet med att revidera och utveckla sin IT-strategi för att möta de krav och möjligheter som en snabb och föränderlig omvärld ställer på dagens företag. Viktigt för Proton Group var ett modernt och skalbart synsätt med fokus på mobila lösningar, som i hög grad möjliggör en digital kommunikation internt såväl som externt. Ambitionen har också varit att köpa IT som tjänst istället för en mer traditionell lösning.
– En fullt ut molnbaserad IT-lösning, som vi kan anpassa efter de behov som vi har, kommer att betyda mycket för oss, säger Andreas Magnusson.
Höga säkerhetskrav. Den lösning dizparcs nu lägger upp på bordet innebär bl a införande av ett modernt användarstöd, baserat på Office 365. Proton Group kommer också att ta ett antal nya tjänster i bruk, vilket kommer att ge förbättrade möjligheter till kommunikation mellan koncernens enheter.
– Proton Group har höga krav på en modern och säker lösning som snabbt kan anpassas efter användarnas behov. Avtalet med dem visar att vår kompetens inom digital utveckling i kombination med en tydlig lokal profil är efterfrågad på den svenska marknaden, säger Stefan Nohammar, dizparc.