– Att ha en IoT-centrerad plattform som kan skala upp och ned de komplexa behoven i våra kunders verksamheter är nyckeln till att vässa de digitala upplevelserna, säger Venkat Ramamurthy, chef för den digitala serviceportföljen på NCR.
Han tillägger att PTCs IoT-lösning, ThingWorx, stärker NCRs kapacitet att hantera bolagets tjänster i ett livscykelperspektiv.
– Vi kan därmed bli mer proaktiva i hur våra tjänster ser ut och vässa kundupplevelserna kring dem. Samtidigt är lösningen kostnadseffektiv och hjälper dem att minimera sina IT-utgifter.
Omvandligen av kanalerna högt på digitaliseringsagendan. Ramamurthy skissar upp bilden av att dagens företag i växande omfattning måste konvergera fysiska och digitala kanaler för att ge det engagemang och de upplevelser som kunderna förväntar sig. Genom att outsourca affärsförvaltning av IT-tjänster, kombinerat med närhet och insyn i realtid, gör NCR det möjligt för återförsäljare, snabbservicerestauranger och finansinstitut att driva en mer konsumentcentrerad verksamhet.
Betjänar 2,5 miljoner enheter. Notabelt är att NCR är ett av världens största ”datalagringshus” med kapacitet att betjäna mer än 2,5 miljoner enheter. Genom att integrera PTCs teknik kan NCR nu ansluta alla aktiva och passiva enheter, som en butik eller butikskedja har, till sin databas och ge realtidsinsikt genom avancerad analys för att optimera utgifterna och förbättra beslutsfattandet.
– Vi är glada att fortsätta vårt samarbete med NCR och att samarbeta om nästa generations IoT-erbjudanden för detaljhandel och restaurangverksamhet, säger Darren Glenister, PTCs VP för innovation och detaljhandel. Med IoT har återförsäljare möjlighet att forma detaljhandelns framtid och optimera konsumentupplevelsen.
Valet av ThingWorx fortsätter det verkliga företagsförhållandet mellan NCR och PTC. Förutom ThingWorx använder NCR PTCs CAD-mjukvara Creo – för produktdesign, modellering och simulering – och PTCs Servigistics för att planera och leverera servicedelar.