Som robotleverantör framhåller KUKA att de ger kunderna allt de behöver i sammanhanget som en ”one-stop-shop”. Detta i allt från robotar och celler till helautomatiserade system för fordonsindustrin, elektronik, metall och plast, livsmedel, e-handel/detaljhandel och medicinska system.
Långvägare inom företaget
Dessa kapabiliteter är Elin Hybert väl beklant med byggt på en lång bakgrund inom företaget. Hon började på KUKA direkt efter gymnasiet och gick senare tillbaka till skolan och utbildade sig till civilingenjör på Chalmers och på Technische Universität München.
– Efter det har hon fortsatt att arbeta här och förkovra sig, säger Lorentsson, som. också noterar att Elin Hybert i samband med att tillträdet till sin nya tjänst i mitten av augusti också klev in i KUKA Nordics ledningsgrupp.
Hybert själv tycker att den nya tjänsten känns helt rätt och ser fram emot att ta över uppdraget och utveckla det vidare.
– Kunderna är vad som ger oss vårt existensberättigande och att ge dem service är en avgörande del av vad vi gör på företaget, säger hon.
Bakgrunden till bytet inom customer service är att tidigare chefen Emmanuel Hauptmann gått vidare till en annan tjänst, utanför KUKA.