Putman tillägger att man med lanseringen av Fellowmind skapar en stark organisation med flera ”boutiqueföretag”, där de enskilda företagen utifrån sin kompetens säkerställer att kunderna uppskattar att arbeta med den teknologi man levererar.
– Genom vår verksamhet på internationell nivå har Fellowmind de kompetenser och resurser som krävs för att omvandla och utveckla våra globala kunders verksamheter, säger han och tillägger att det nya erbjudandet och varumärket kommer att stödjas av en ny visuell identitet.
”Mänskliga relationer är kärnan i den digitala framtiden.” Fellowmind ser tekniken som en möjliggörare i arbetet med att utveckla mänskliga relationer, som är den verkliga kärnan i den digitala framtiden.
– Initialt handlar det om att digitala interaktioner ska kännas mer mänskliga, intuitiva och personliga. Men också att en automatisering av verksamheten minimerar den tid enskilda personer ägnar sig åt repetitiva och manuella uppgifter. Teknik skapar tid och utrymme för mer värdefulla och meningsfulla relationer, förklarar Putman.
För Fellowminds del betyder det att bolagets roll förändras: från en teknikleverantör som implementerar IT-system till ett företag som vägleder kunderna i deras digitala transformationsresa.
Framtida tillväxt. Sex år efter grundandet av holländska CRM-partners (2005) öppnade
Emiel Putman en tysk filial. CRM Partners Group blev då ett faktum och inte långt därefter genomfördes förvärv i Holland och Sverige.
Fellowmind är nu det nya moderbolaget för de holländska företagen CRM Partners, Pulse and AXtension, tyska CRM Partners AG och svenska Endeavor.
Tillsammans har dessa företag 450 medarbetare fördelade på åtta kontor i de tre europeiska länderna. Fellowminds vidare expansion i Europa ska nu ske både organiskt men också genom förvärv och ambitionen framöver är att koncernen inom fem år har cirka 1 500 medarbetare.
Samtliga nuvarande varumärken under Fellowmind kommer att behålla sin självständighet samt sina varumärken och identiteter.