Annons

Åhléns moderniserar kundupplevelsen med EG och Microsoft Dynamics 365

Närmare 80 miljoner kundbesök om året har varuhuskedjan Åhléns. Det gör dem till Sveriges ledande. Men att vidmakthålla positionen kräver ständig förnyelse. Med ökad konkurrens och stigande krav från kunderna behöver företaget stärka köpupplevelsen för att fortsatt vinna kampen om kunderna.
Därför väljer Åhléns väljer att satsa på en lösning från Micrsoft Dynamics 365 och med EG som partner för att vässa butikslogistik och kassahantering. Genom utökad omnikanalfunktionalitet vill bolaget modernisera verksamheten och skapa en sömlös kundupplevelse.

– EG har djup branschkunskap inom detaljhandeln och stark kompetens inom Microsoft Dynamics 365. Tillsammans ska vi ta vara på möjligheterna med digital transformation för att skapa en sömlös kundupplevelse i världsklass. Ola Toresten, CIO på Åhléns.

Microsoft Dynamics-partnern EGs Edward Bjurström.

Att säkerställa köpupplevelsen. Med satsningen vill Åhléns säkerställa att de erbjuder bästa tänkbara köpupplevelse för den moderna kunden, något som blir allt viktigare inom detaljhandeln som blir mer och mer konkurrensutsatt.
– Konkurrensen inom detaljhandeln ökar hela tiden. Därför har vi satsat på att, med hjälp av Microsofts lösningar, hjälpa skandinaviska detaljhandlare att stärka sin konkurrenskraft och möta kundernas stigande krav, säger Edward Bjurström, direktör för Retail & Distribution på EG, i en kommentar.

Print Friendly, PDF & Email

Success Stories

Industriellt

Success Stories

Intressant på PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

Aktuell ANALYS

Aktuell Analys

Aktuell Analys

3D-printing

Block title