Jefferson Slack, MD för Commercial and Marketing på Aston Martin Formula One Team, säger i en kommentar:
– Vi är väldigt glada över att välkomna ServiceNow till vårt team och vi ser fram emot möjligheten att använda ServiceNows förmågor inom IT och att integrera ServiceNow-plattformen i hela vår verksamhet. Det finns flera fantastiska möjligheter att visa de två globala varumärkena tillsammans allteftersom vårt partnerskap utkristalliserar sig ytterligare under Formel 1-säsongen 2024.
Frigör tid för produktutvecklingen av F1-bilar
Några effekter av implementeringen av ServiceNows automatiseringsfunktioner:
- Effektiviteten i hanteringen av Aston Martin Formula One-teamets IT- och facilitetsförfrågningar optimeras. Teamet kan snabbt lösa problem som hälso- och säkerhetsincidenter samt utrustningsfel, vilket frigör tid för att fokusera på att utveckla de mest avancerade F1-bilarna.
- En integrerad plattform effektiviserar anställdas upplevelser, underlättar onboarding och möjliggör självbetjäning över avdelningar. Med en mobilapp kan anställda göra förfrågningar var de än arbetar.
- ServiceNows visualisering av datainsikter förbättrar rapportering och dashboards, vilket gör det möjligt att fatta snabbare beslut genom att identifiera trender och prioritera supportinitiativ. Syftet är att maximera effektiviteten och säkerställa överensstämmelse med regelverk som kostnadsrapporteringstak inom motorsporten.
Aston Martins vanliga bilar utvecklas i Siemens-miljö
Detta sagt kan noteras att när det gäller Aston Martin Lagondas produktutveckling av sina ”vanliga” bilar görs i Siemens Digital Industries Xcelerator-miljö, med NX som primärt CAD-verktyg och Teamcenter som dataryggrad.