Avancerad konversationsbaserad AI spelar en viktig roll i digital transformation. Från att leverera skräddarsydd kunddialog, till att möjliggöra affärsförbättrande applikationer genom integration med annan teknik, såsom Robotic Process Automation (RPA) och olika VR applikationer. Samarbetet med Artifical Solutions kommer lyfta Capgeminis Perform AI strategi som är anpassad för att driva AI i stor skala, särskilt inom tjänster som ska öka kundlojalitet, driva försäljning och förbättra effektivitet.
Dokumenterad meritlista
– Som en del av olika verksamheters digitala resa, bidrar konversationsbaserad AI till att förbättra dialog med både nuvarande och potentiella kunder, säger Anil Agarwal, chef för Capgemini Skandinaviska Business Unit. Artificial Solutions har en dokumenterad meritlista för att leverera komplexa globala lösningar inom konversationsbaserad AI. Vårt samarbete ger oss tillgång till denna unika plattform.
När det gäller Teneoplattformen ska konstateras att den gör det möjligt för utvecklare och företag att bygga konversationsbaserade AI-applikationer på 35 olika språk, som kan distribueras överallt. Flera globala företag inom ett brett spektrum av branscher använder redan Teneo. Lösningen samlar allt som behövs för att skapa avancerade konversationsbaserade AI-applikationer i en och samma plattform.
– Vi är glada för att Capgemini har valt att samarbeta med oss, säger Russ Tarr, VP Sales EMEA, på Artificial Solutions. Deras kompetens inom komplexa affärsutmaningar, kombinerat med vår prisbelönta teknik och stora erfarenhet av att leverera framgångsrika implementeringar inom konversationsbaserad AI, gör oss till ett perfekt team.