Att köpet möjliggör effektiva helhetslösningar blir extra relevant med tanke på EUs nya datalagstiftning, GDPR (General Data Protection Regulation). Lagen träder i kraft i maj 2018 och ställer hårdare krav på hur företag hanterar personuppgifter. Krav som skapar stora möjligheter för Lundalogik, när många företag blir beroende av att kunna överblicka all personrelaterad information i samma system.
Ny avdelning för e-marketing.
I och med köpet skapar Lundalogik en helt ny avdelning för e-marketing i Göteborg och dubblar antalet utvecklare direkt genom nyrekryteringar. Netoptions integreras i bolaget och produkterna blir moduler i CRM- och säljverktygen Lime CRM och Lime Go. BizWizard kommer även att finnas kvar som fristående produkt för befintliga kunder.
Netoptions grundades 2003 av bland annat nuvarande styrelseordförande Ola Gravenfors och VD Daniel Strömer.
– Kundvård, försäljning och marknadsföring växer ihop alltmer och det är med glädje vi går samman med Lundalogik. Våra företagskulturer, gemensamma syn på kundfokus och fleråriga partnerskap gör att vi tillsammans kan skapa ett fantastiskt erbjudande, säger Daniel Strömer, som hädanefter kommer att axla rollen som produktspecialist.
Stadig tillväxt.
Lundalogik ägs sedan 2014 av investmentbolaget Monterro. De räknar Lundalogik som en av sina bästa investeringar.
– Lundalogik har haft en mycket stark och stadig tillväxt sedan starten 1990. I och med RemoteX-köpet bevisade vi att vi effektivt kan integrera nya bolag i verksamheten. Det gör att vi kan växa ännu snabbare framöver, såväl organiskt som via strategiska förvärv, säger Peter Larsson partner på Monterro och Lundalogiks Styrelseordförande.