Klart är att den fem år långa satsningen kommer att förändra Diageos arbete på flera sätt:
- Avancerade lösningar för arbetsflöden gör att ordrar kan spåras i realtid över hela världen samtidigt som kundernas engagemang ökar och kundservicen förbättras.
- Med en enskild plattform kan Diageo förenkla sin tekniska supportmodell och sitt IT-landskap. Det blir enklare för bolaget att göra affärer och utvecklas i takt med ändrade konsumenttrender och nya behov på marknaden.
- Programmet kommer att förändra Diageos resultatrapportering och ge nya möjligheter till försäljning och tillväxt.
- Digitaliseringen av kontroll och regelefterlevnad kommer att göra verksamheten mer motståndskraftig, uthållig och anpassningsbar när förutsättningarna på marknaden ändras.
Hjälper till att hantera oförutsägbara leveranskedjor
– För att lyckas i dagens konsumentvarubransch måste man kunna hantera oförutsägbara leveranskedjor, pågående makroekonomisk volatilitet och ligga steget före när kundkraven ändras. Diageo är en ledande varumärkesbyggare och vi är stolta över att kunna hjälpa dem att bygga en mer motståndskraftig verksamhet. Satsningen kommer att leda till förbättrad kundupplevelse och göra att de snabbt kan anpassa sig efter ändrade marknadsbehov och förverkliga sin vision att revolutionera konsumentvarubranschen, säger Scott Russell, Executive Board Member, Customer Success på SAP.