Annons

ERP/CRM: Pågen digitaliserar för att göra mer ”deg” med vässade säljledningsverktyg

Att sälja bröd till konsumenter via återförsäljare är en högvolymaffär som kräver noggrann styrning av aktiviteter och incitament, ner på varje individ och enskild butik. Den lösning som Board och deras partner Attollo tar fram åt Pågen ska kunna hantera samtliga detaljer i företagets olika incitamentsprogram. Den nya lösningen omfattar komplexa beräkningar och hantering av stora datavolymer, samt rapporteringsstöd för de intressenter som är involverade.

SVERIGES LEDANDE BAGERI
Pågen är idag Sveriges ledande bageri för färskförpackat bröd, bakverk, skorpor, korv- och hamburgerbröd. Huvudmarknaden utgörs av de skandinaviska länderna, men produkterna exporteras till totalt 25 länder. Förutom att stötta beräkningen av löner och ersättningar till säljpersonal i Sverige ska projektet hjälpa Pågen att på ett mer effektivt sätt kalkylera och analysera kostnader.
– När vi sett hur flexibel och kraftfull Boards lösning är så har det övertygat oss om att deras verktyg är det rätta för oss och våra behov, säger Mikael Radnell.

Nöjd är förstås också Jakob Hartzell (bilden t v), regionchef Board Norden:
– Vi är verkligen glada över att få sätta i gång detta projekt med Pågen och vår partner Atollo, säger han och fortsätter:
– Det känns också mycket spännande att få fortsätta utveckla partnerskapet med Atollo, med vilka vi både samarbetar i projektet och i vår fortsatta expansion i Norden, avslutar Hartzell.

Print Friendly, PDF & Email

Success Stories

Industriellt

Success Stories

Intressant på PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

Aktuell ANALYS

Aktuell Analys

Aktuell Analys

3D-printing

Block title