Jonas Elmgren har trettio års erfarenhet inom branschen och började en gång i tiden på lagret på Scribona som senare blev uppköpta av TechData. Att han blivit kvar i branschen förklarar han med att när han gillar något vill han bara ha mer av det. Den plats i värdekedjan som både hans tidigare arbetsplats och Ingram Micro har är unik och ger en möjlighet att samarbeta med alla marknadens ledande partners.
– Jag älskar hur vi verkar i ett ekosystem av ledande leverantörer och partners som attraherar väldigt mycket duktiga människor. I ett större perspektiv är vi i en vital del av samhället och den moderna ekonomin där digitaliseringen är en del av vardagen och som hela tiden utmanar oss att ligga i framkant.
”Svårt, men kul!”
– En av anledningarna till att jag blev nyfiken när jag blev kontaktad av Mark Snider (EVP & Global Group President för EMEA på Ingram Micro) var kombinationen av svårt men kul där min erfarenhet väl kommer till pass. Jag är inte en person som gillar att segla i platt vatten, jag gillar att få kavla upp ärmarna och leda och motivera teamet mot ett utstakat mål, säger Elmgren.
Med sin erfarenhet, Ingram Micros portfölj och dess organisation tar han sig nu an uppgiften att bygga en modern, helt nordisk, spelare.
– Initialt har jag egentligen bara två fokusområden, vår servicenivå samt teamet/organisationen. Vår servicenivå måste vara state-of-the-art inom de områden som vi verkar på och är det som berättigar vår existens. För att göra detta möjligt måste vi se till att ha en motiverad och sammansvetsad organisation som är väl utformad efter vårt erbjudande. Ingram Micro har alla komponenter i sitt erbjudande som ger mig chansen att bygga ett än mer framgångsrikt Ingram, det skall bli otroligt spännande att se vart det kan leda oss.