I det fortsatta samarbetet får Cornerstones kunder tillgång till IBMs omfattande konsulttjänster inom talent management. I och med de senaste uppdateringarna i Cornerstones partnerprogram kan IBM också arbeta direkt med Cornerstones kunder och ge dem tillgång till globala konsulter som jobbar med hela kedjan inom talent management-erbjudanden, som exempelvis företagstransformation, strategi, process, systemintegration, applikationshantering, outsourcing och kursdesign.
Smart teknologi. IBM och Cornerstone har även integrerat ”IBM Talent Frameworks” för att göra det enklare för verksamheter att rekrytera och hantera sina medarbetare. Cornerstone erbjuder även funktionaliteten IBM Kenexa Employee Assessment till sina kunder för att underlätta rekrytering och utbildning. Några organisationer som redan implementerat dessa produktintegrationer är ArcBest, Dignity Health och Orlando Health.
– IBM är synonymt med smart, banbrytande teknologi och tjänster som driver branscher och verksamhetstransformation. Vi är stolta över att vara en viktig partner i deras talent management-verksamhet, säger Jeff Lautenbach.
36 miljoner användare. Cornerstone jobbar som sagt med molnbaserade lösningar för kompetensutveckling och HCM. Företagets lösningar omfattar allt från rekrytering, onboarding, utbildning och samarbete till ”performance management”, kompensation, successionsplanering, HR-administration och analys. Bolaget är baserat i Santa Monica, Kalifornien, och lösningarna används av mer än 3 250 kunder globalt, med fler än 36 miljoner användare i 192 länder och på 43 språk.