Lantz mission blir att verkställa en offensiv nordisk expansionsplan och hon blir en nyckelperson då Lundaföretaget ska skapa samma framgång på den stora nordiska marknaden som på den svenska; ett område som beräknas omsätta cirka 3,5 miljarder kronor 2018.
– Kristina Lantz är målmedveten med en energi som är på en helt egen nivå. Jag spår framtida norska, danska och finska stordåd de kommande åren, säger Lars Andersson på Lundalogik.
– Jag går igång på högt ställda förväntningar och pressen på att nå resultat, så det här jobbet passar mig utmärkt, säger Lantz själv, som kan se fram emot att lära känna våra nordiska grannar betydligt bättre, med sitt flygande kontor i fyra olika länder.
Hon ska skapa tillväxt så in i Norden för Lundalogik
Lundalogik har haft stora framgångar på CRM-området (”kundvårdssystem”). 2016 passerade bolaget Microsoft då man klev upp i ledarpositionen på den 1,7 miljarder kronor stora svenska CRM-marknaden. Det här är en utveckling man vill ska fortsätta och den som får bära ett tungt ansvar i detta är nya marknadsansvariga, Kristina Lantz.
- Det ska inte finnas någon gräns mellan marknad och sälj i en effektiv organisation och det blir min uppgift att se till så att alla marknadsaktiviteter leder till att vi växer genom nya affärer, säger Lundalogiks nya marknadschef, som kommer från jobbet som koncept- och försäljningschef för Berendsen.