Semcon ska bidra till att eftermarknadsinformationen för AGCOs olika varumärken blir mer standardiserad och göra de ofta komplexa produkterna lättare att både använda och underhålla. Genom samarbetet kommer Semcon att utveckla och producera innehållet till bland annat operatörsmanualer, installationsinstruktioner samt service- och reparationsinstruktioner.
Högteknologiska lantbrukslösningar
AGCO är en globalt ledande tillverkare av högteknologiska lösningar för lantbrukare, genom ett komplett utbud av produkter och relaterade tjänster. AGCOs produkter säljs främst genom fem varumärken; Challenger, Fendt, GSI, Massey Ferguson och Valtra.
– Teknisk serviceinformation är grunden för support för alla varumärken inom AGCO. Vi har valt Semcon baserat på deras förmåga att skapa och producera innehåll som skapar värde för AGCO, våra återförsäljare och kunder genom att tillhandahålla högkvalitativa, standardiserade publikationer. Vi ser fram emot en affärsrelation med Semcon som kommer att öka våra tekniska tjänsteerbjudanden under de kommande åren, säger Bill Fitzgibbons, VP ”Global Dealer Technical Support”.
Utökar lokalt Semconkontor med 30 personer
Avtalet innebär att Semcons kontor i Warwick i England initialt utökas med cirka 30 personer, framför allt tekniska skribenter och illustratörer.
– Vi kommer att ta över ansvaret för utveckling av eftermarknadsinformation under tredje kvartalet, efter ett successivt övertagande under andra kvartalet. Detta är ett otroligt spännande samarbete som breddar vår närvaro inom jordbruksindustrin samtidigt som det ligger helt i linje med vår strategi att arbeta i nära partnerskap med våra kunder, säger Johan Ekener.