De generativ AI-lösningarna för affärskritiska användningsfall inkluderar följande:
CRM/undvård: Kundserviceagenter inom telekom förväntas ge kunderna korrekt och snabbt stöd. Sammanfattningar av chattar drivna av GenAI och andra stöttande funktioner bidrar till ökad produktivitet och spelar en avgörande roll i samtalsomstyrning. GenAI kan underlätta ärendehantering och sammanfatta arbetsanteckningar och kundinteraktioner. Tekniken kan även vägleda agenterna med vilka åtgärder som är bäst i nästa steg. Detta hjälper agenter att snabbt assistera kunder och skapar utrymme att fokusera på mer komplexa förfrågningar som kräver personlig uppmärksamhet – vilket leder till bättre kundupplevelser generellt.
Serviceförsäkran: GenAI ger serviceförsäkringsteam, intressenter och kunder en enkel och snabb förståelse för incidenter. När teamen som hanterar incidenter står inför utmaningar med att hantera komplicerade situationer och navigera genom tekniskt komplex information och specialiserad terminologi, hjälper GenAI till genom att sammanfatta informationen på ett tydligt och koncist sätt, vilket resulterar i snabbare lösningar, minskade kostnader och en förbättrad kundupplevelse.
Samarbete för ansvarsfull och säker AI
ServiceNow och NVIDIA skriver vidare i pressmaterialet att man planerar att fortsatt utöka branschspecifika användningsområden för GenAI baserat på kundernas specifika behov. Tillsammans arbetar företagen för att lösa branschens största utmaningar och driva affärstransformation för telekomföretag globalt.
Användningen inom telekom är en utvidgning av ServiceNow och NVIDIAs partnerskap som PLM&ERP News tidigare rapporterat om i maj 2023. Dessutom har ServiceNow, Hugging Face och NVIDIA precis lanserat nya open access LLMer för att hjälpa utvecklare använda generativ AI vid byggandet av företagsapplikationer.