De Rouvray konstaterar vidare att företagets kulturella omvandling och förnyade strategi att fokusera på kärnverksamheten och globala verksamheter har inspirerat det uppdaterade varumärket:
– Det nya utseendet på ESI symboliserar företagets engagemang för innovation och dess uppdrag att forma en bättre framtid för branschen. Vårt engagemang för inkludering, mångfald och global verksamhet, i kombination med vår nya strategiska vision, kommer att driva vår pågående transformation när vi arbetar tillsammans med våra kunder för att skapa en säkrare, renare och mer produktiv värld. Denna omorganisation av varumärket speglar vår orubbliga ambition att förnya utan kompromisser, tillägger ESI Group-chefen.
Mot en säkrare, renare och mer produktiv industri
I pressmaterialet noterar ESI Gr5oup att man i över fem decennier har legat i framkant när det gäller innovation, och banat väg för att lösa de mest komplexa och kritiska problemen med simulering. Man hävdar också att man, ”med en orubblig passion för att skapa en bättre värld har ESI kontinuerligt tagit djärva steg framåt.”
Bolagets innovativa arv går tillbaka till 1985, med det första prediktiva simulerade bilkrocktestet. Idag fortsätter koncernen att leda vägen med digitala verktyg för produktmonteringslösningar i den industriella metaversen. ESI Group har åtagit sig att forma en bättre framtid genom att utnyttja teknikens kraft för att tänja på gränser och driva framsteg.
Hur ser då omprofileringarna man nu gör ut? Här finna flera uppdateringar, inklusive ett nytt varumärke. Varumärkets slogan, ”Get it right”, säger man ”speglar vad ESI står för i alla intressenters hjärtan och sinnen, medan det nya varumärkets syfte, ”ESI – Innovation without compromises”, framhäver engagemanget för innovation.
Till saken hör förstås också att man uppdaterar sin visuella identitet. När det gäller denna har ESI antagit djärva och tilltalande varumärkesfärger som återspeglar dess vetenskapliga tillvägagångssätt. Den primära färgen, orange, representerar briljans, passion och mod, vilket gör den både iögonfallande och distinkt. Sekundära färger har noggrant valts ut för att förmedla teknisk precision, soliditet och vänlighet. En färg kommer att användas per bransch för att göra kommunikationen mer tillgänglig och begriplig.
Under året kommer ESI också att anordna olika evenemang för att fira denna milstolpe.