I höstas klev investmentbolaget Litorina in som majoritetsägare och partner, och nyligen lanserade Implema ett nytt, framtidsorienterat affärsområde i syfte att bredda tjänsteutbudet. Med etablerandet av en helt ny funktion för nykundsförsäljning, och rekryteringen av Sara Storm som ansvarig, tar Implema nästa steg mot planerad expansion.
Ledande expert på B2B
Implema beskriver i pressmaterialet Sara Storm som en av Sveriges ledande experter inom komplex B2B-försäljning och social selling, d v s att med hjälp av sociala medier bygga personligt varumärke, skapa leads och affärsmöjligheter. Sara har en både lång och bred erfarenhet inom B2B-försäljning, såväl i ledarroller, rena säljarroller samt som konsult, ofta för IT-konsultföretag och SaaS-bolag. Till hennes specialistkompetenser hör bland annat komplex B2B-försäljning, affärsutveckling och säljstrategi.
– Det var inte ett svårt beslut att ta uppdraget att bygga upp en New Business-funktion – det är en utmaning som passar mig perfekt. Nu ser jag fram emot att snabbt komma igång med arbetet att dra in nya kunder, säger Sara Storm.
Nytt sätt att skaffa kunder
För Implema innebär detta ett nytt sätt att rekrytera kunder.
– Hittills har vi förlitat oss mycket på att få in leads på rekommendation från våra partners, något som fungerar bra. Nu vill vi komplettera med en mer aktiv nykunds-bearbetning. Vi har en offensiv tillväxtplan och här spelar Saras enorma driv och långa erfarenhet inom leadsgenerering och försäljning en viktig roll. Vi är mycket nöjda med att ha lyckats rekrytera Sara och är väldigt glada att få välkomna henne till Implema, säger Jörgen Aronsson, CEO för Implema.