Annons

KONSULTERNA: TCS har nöjdast IT-kunder i Norden och Sverige

I Norden har TCS rankats som nummer ett i fem av de nio KPI:erna och har i dessa minst 9 procent högre ranking än genomsnittet. Hela 72 procent (10 procent högre än genomsnittet) ansåg att TCS är bäst på att proaktivt ta fram och föreslå nya idéer för att göra samarbetet mer framgångsrikt. TCS rankas även som nummer ett när det kommer till att driva innovation med hjälp av nya tekniker och lösningar (71 procent). Undersökningen visar också att TCS hamnar högst vad gäller kvalitet på tjänsteleverans (83 procent), prisnivå (86 procent) och flexibilitet inom avtal (85 procent).
– TCS har lyckats öka sin ledning i en tid då distansarbete blev standard nästan över en natt. Det är en anmärkningsvärd prestation och en bekräftelse på det stora förtroende kunderna har för TCS, liksom engagemanget hos dess medarbetare, säger Jef Loos, Head of Sourcing, Whitelane Research.

– Att våra kunder är nöjda med det vi levererar och att vi kan erbjuda flexibilitet under förändrade omständigheter är viktigt för oss, konstaterar Avinash Limaye, regionchef för TCS i Skandinavien.

DE FRÄMSTA DRIVKRAFTERNA FÖR IT-OUTSOURCING
Den generella kundnöjdheten för TCS i Sverige uppgår till 87 procent, vilket innebär att TCS hamnar på en delad förstaplats med LTI i denna kategori. Enligt undersökningen är de tre främsta drivkrafterna för att outsourca IT-driften i Sverige att reducera kostnader (70 procent), att uppnå bättre skalbarhet för att möta affärsmålen (70 procent) och att få tillgång till resurser och kompetens (58 procent).
– TCS medarbetare har fortsatt visa ett starkt engagemang och leveranssäkerhet, något som hjälpt våra kunder att bedriva sin verksamhet genom pandemin. Att våra kunder är nöjda med det vi levererar och att vi kan erbjuda flexibilitet under förändrade omständigheter är viktigt för oss, konstaterar Avinash Limaye, Regionchef för TCS i Skandinavien och tillägger:
– Jag känner mig inte bara oerhört glad utan även ödmjuk inför att TCS återigen hamnar på första plats i Whitelanes undersökning, inte bara i Sverige utan i hela Norden. Det är en fantastisk bekräftelse från våra kunder, till våra medarbetare.”
TCS har funnits i Norden sedan 1991 och samarbetar för närvarande med en rad ledande svenska företag. Konsulten etablerades i Norden 1991 och har i dag 15 000 medarbetare som arbetar för kunder i Sverige, Finland, Norge och Danmark.
Den nordiska kundundersökningen, som är utförd av de oberoende organisationerna Whitelane Research och PA Consulting, undersöker mer än 700 unika IT-sourcingrelationer och över 700 moln-sourcingrelationer, som innehas av över 350 deltagare från de största IT-köparna i Norden. Detta gör undersökningen till den mest omfattande hittills med över 1400 utvärderade kontrakt.

SPELAR EN NYCKELROLL I SKANSKA DIGITALISERINGSARBETE
Som något av ett kvitto på att flera kunder är nöjda med vad TCS presterar meddelade man i veckan att bolaget valts ut till strategisk partner av Skanska med målet att göra byggföretaget till det mest digitalt avancerade i byggbranschen. Denna avtalsexpanmsion kommer som ett resultat av ett flerårigt samarbete och innebär att TCS kommer att använda sitt Machine First Delivery Model-ramverk (MFDM) för att bana väg för Skanskas övergång till molnet och till en mer proaktiv IT-modell med automatiserade processer, såsom chatbot-teknik för supporttjänster. Vidare kommer TCS att ansvara för hantering av Skanskas Oracle Cloud-tillämpningar för bland annat ekonomi, projekt, inköp, försörjningskedja, HR samt analysfunktioner. Genom att flytta IT-driften till molnet och dra nytta av automation kan Skanska frigöra IT-personal för mer kvalificerade och mervärdesskapande uppgifter.

Print Friendly, PDF & Email

Success Stories

Industriellt

Success Stories

Intressant på PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

Aktuell ANALYS

Aktuell Analys

Aktuell Analys

3D-printing

Block title