Annons

Stretch är bäst på innovation inom SAPs partnersfär 2017

Som PLM&ERP News tidigare rapporterat har affärssystemjätten SAP delat ut pris till Årets Affärspartner, vilket blev Implema. Men fler priser har delats ut med avseende på 2017; Stretch blev Årets Innovationspartner och Itelligence blev Årets Molnpartner.
– Ett stort grattis till Stretch, itelligence och Implema för deras utmärkelser – vi är alltid nöjda när våra partnerföretag är framgångsrika. 2017 var ett hett år för affärslösningar i molnet och våra partner har genom sin kunnighet och kundorientering lyckats få åtskilliga nya företag att satsa på SAP, framförallt i molnet, säger Mats Holmberg, partner manager på SAP. 

Stretch får utmärkelsen Årets Innovationspartner. Motiveringen är att de med oförtruten energi satsat på SAP:s nya lösningar, anställt dedikerade säljresurser, samarbetat smidigt med SAP samt även visat ett öppet sinne, uthållighet och nytänkande.
Stretch menar att man, ”skapar affärsvärde med SAPs innovativa molnteknologier inom både Business ByDesign, Ariba, S/4 HANA, Leonardo och Analytics. Den viktiga affären som det refereras till i motiveringen är en affär inom SAP Business ByDesign.”
Det är grymt kul att Stretch blir tilldelade det här priset och extra roligt att Stretch Göteborg och vår satsning inom SAP Business ByDesign har bidragit till att vi får priset. Vi är många som utvecklar vår SAP-affär på den svenska marknaden, så priset är en laginsats av hela Stretch, säger David Glans, VD Stretch Göteborg.

Itelligence utnämndes till Årets Molnpartner. Under 2017 har företaget stärkt sin svenska organisationen med både säljare och nya konsulter. De har också satsat mer på SAP SuccessFactors och SAP:s molnbaserade ERP-lösningar.

Fjärde raka för Implema. När det gäller Implema blev de som sagt utsedda till Årets Affärspartner. För fjärde året i rad!
Läs i sammanhanget artikeln, ERP-system: Implema prisade av SAP för fjärde året i rad”.
För att lyckas med det måste man förutom att framgångsrikt sälja flera olika SAP-lösningar både i molnet och lokalt, samarbeta med andra affärspartner samt även etablera och utveckla kontaktnätet inom SAP och därigenom bredda både sin egen och SAP:s försäljning. Implema har under många år visat att man genom kompetensutveckling, fokus och envishet kan uppnå 100 procent kundreferenser.

Print Friendly, PDF & Email

Success Stories

Industriellt

Success Stories

Intressant på PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

Aktuell ANALYS

Aktuell Analys

Aktuell Analys

3D-printing

Block title