Anticimex är allmänt det kanske mest kända bolaget inom skadedjursbekämpning. Men man är allmänt verksamma också inom livsmedelssäkerhet, brandskydd och fastighetsinspektioner. Med fokus på förebyggande åtgärder, innovativ teknik och hållbara lösningar skapar företaget hälsosamma miljöer för företag och privatpersoner.
Digitala fällor
PLM&ERP News har tidigare rapporterat om just Anticimex proaktiva lösningar inom skadedjursbekämpning. Bland annat har man i ett tidigare projekt gjort företagets digitala råttfällor smartare. Man lär ha över 100 000 sådan utplacerade globalt. Själva lösningen kan beskrivas som en IoT-lösning, i vilken fällorna är de uppkopplade enheterna. Sådant som batteristatus och om fällorna behöver tömmas övervakas, och sedan sammanställa, analysera och visualisera informationen.
Vi ska titta på hur analytikern IDC rankar IFS i sin senaste IDC MarketScape: Worldwide Field Service Management Applications 2023-2024 Vendor Assessment. Så här ser det ut:
Mer om IFS molnplattform och AI
Även PLM-analytikern CIMdata har analyserat IFS plattform. Vad som framför allt drar, menar CIMdata i sin kommentar, är IFS moln-plattform, som driver ”en organisk molnbaserad SaaS-tillväxt, kompletterat med strategiska förvärv.” Man menar vidare att IFS branschlösningar, ”utnyttjar djup sakkunskap som har vunnits hos kunder under åren. Deras ekonomiska framgång är tydlig och hjälper till att stödja investeringar mot deras stora vision: att bli den obestridda kategoriledaren inom industriell mjukvara,” skriver CIMdata, som är imponerade av IFS ”all-in” på generativ AI (genAI), en nyckel till industriell AI och kategoriledarskap.
Om IFS Cloud kan sammanfattningsvis noteras att det handlar om en helt komponerbar AI-driven plattform, utformad för ultimat flexibilitet och anpassningsbarhet till våra kunders specifika krav och affärsutveckling. Den täcker behoven inom Enterprise Resource Planning (ERP), Enterprise Asset Management (EAM), Supply Chain Management (SCM), Information Technology Service Management (ITSM) och Field Service Management (FSM).
IFS-tekniken använder AI, maskininlärning, realtidsdata och analys för att ge våra kunder möjlighet att fatta välgrundade strategiska beslut och utmärka sig.
Vill du veta mer om IFS och AI? Missa inte följande artikel i PLM&ERP News – på bilden ovan syns Christian Pedersen, IFS CPO: