Service är viktigt för Polygon. Bolaget är den marknadsledande aktören i Europa inom skadebegränsning, utredning och återställande av egendomsskador och betjänar en rad sektorer inklusive försäkring, fastighetsförvaltning, myndigheter och industriföretag. Under 2021 utförde Polygon uppdrag för 970 miljoner euro, motsvarande ca 10,4 miljarder kronor, och levererar service dygnet runt med hjälp av sitt nätverk av över 6400 anställda i 16 länder. Med IFS Clouds Field Service Management (FSM) kommer Polygons underhållstekniker på fältet att få tillgång till all nödvändiga kunddata och kunna göra rapporter direkt på plats utan att behöva tillbaka till kontoret.
Programvaran för mobil fälttjänst ger samtidigt uppkoppling i realtid mellan direktanslutna smarta enheter och Polygons företagsservrar
– Polygon har mycket ambitiösa tillväxtplaner men de är också proaktiva, säger Ann-Kristin Sander (bilden t v), Nordenchef på IFS. De vet att tillväxt i hög takt kräver att rätt teknisk plattform och infrastruktur finns på plats för att verksamheten ska kunna skalas. Det är vi glada att nu få tillhandahålla med IFS Cloud.
När implementeringen är klar kommer IFS Cloud ha över 4000 användare hos Polygon, i 16 länder.