Satsningen bygger på ett helhetstänk med såväl intern processutveckling som extern kundutveckling och en online-plattform med potential att väcka intresse även nationellt. Processutvecklingen sker genom att tillsätta en arbetsgrupp bestående av både befintlig personal och konsulter.
– För att framtidssäkra en fortsatt ledande plats i vår bransch måste vi våga sticka ut och tänka mer långsiktigt än bara nya maskiner. Det känns viktigt att ta hjälp externt men framförallt att genomlysa och analysera vilken kompetens som gömmer sig hos våra medarbetare, berättar Linda Fransson.
Större mervärde. Rekrytering av kundutvecklare blir ett sätt att förvalta och utveckla befintliga relationer för att bättre förstå kundens behov och effektivisera våra samarbeten.
– Vi vill ge våra kunder ett större mervärde och visa vad de kan få ut av samarbetet utöver den faktiska produktleveransen. Därför kommer vi snart även att lansera en online-plattform för att äga frågan om innovationer, engagera kunder och driva branschen framåt, avslutar Linda Fransson.