Econova, som på meritlistan bl a har titeln som Årets Företagare i Norrköping, är familjeägt och en av Nordens ledande företag inom jord- och trädgårdsprodukter, med varumärket Weibulls i spetsen. Econova Garden erbjuder, hävdar man, ”produkter och tjänster som möjliggör skapandet av en grön vardag och hållbar utveckling för kunder och partners.”
Ett operativt trumfkort
Vad har Addovation på programmet, som bortsett från IFS ERP-mjukvara, kan attrahera i sammanhanget? Flera bitar, men en intressant sak är en samverkansmodell, Addovation Customer Engagement, som innebär att parterna arbetar operativt, taktiskt och strategiskt för att kunden alltid ska ha det bästa systemstödet för sin transformationsresa.
– Vi kände snabbt att bolaget inte bara förstod vår verksamhet, utan också delade samma syn på värdet av långsiktiga relationer som vi, säger Peter Herentz, inköpschef på Econova. Vi strävar efter ett långsiktigt perspektiv i det vi gör och detta kombinerat med erfarna konsulter och lång erfarenhet från liknande företag underlättade också valet.
Arnold Eriksson, försäljningschef Addovation, tillägger att Econova är precis den kund man vill arbeta tillsammans med:
– Långsiktigt partnerskap är huvudfokus i det vi gör. Vi vill fokusera på kunder som vill ha en partner för att kontinuerligt utveckla sin verksamhet, och Econova är en sådan kund. IFS Cloud levereras som en tjänst i molnet, vilket säkerställer att kunden alltid har möjlighet att ta del av den senaste tekniken och funktionaliteten för att kunna vara relevant och fortsätta utveckla sin verksamhet.
Om Addovation kan f ö noteras att bolaget har 250 olika kunder inte bara i Norden, utan det finns också representation världen över. Bolaget har sju kontor i Norge, Sverige, Finland och på Sri Lanka.