Med utnämningen av Markus Persson räknar IFS med att man kommer att fortsätta att skapa tillväxt inom telekommunikationssektorn och utöka IFSs team av experter som verkligen förstår fältservice och branschanvändning.
”Utnämningen bidrar till affärsenhetens framgång efter en sekvens av betydande senaste segrar inom telekommunikationsindustrin, inklusive ledande operatörer och infrastrukturleverantörer i Belgien, Frankrike, Sverige, Australien, Saudiarabien, Grekland och Tyskland,” skriver bolaget i en pressrelease.
Klart är att IFS är erkänt ledande på FSM och EAM-områdena (Enterprise Asset Management). Bolaget är t ex den enda aktören som utpekas som etta både av Gartner – i deras positioneringsranking, Magic Quadrant för Field Service Management (FSM) – och den andra stora analytikern, IDC, i deras motsvarighet för Enterprise Asset Management (EAM), IDC MarketScape.
FSM en tung differentiator
Man pekar vidare på en av FSM-sidans senaste kap: Proximus, som är den ledande telekomoperatören i Belgien. Proximus valde IFS för att stärka sin fältarbetare och leverera högre effektivitetsnivåer, genom att använda AI för att optimera planering och schemaläggning av personal.
Marne Martin, VD för Service Management, EAM och Industries på IFS, kommenterade värvningen av Markus Persson så här:
– Vi välkomnar honom till IFS-teamet vid en betydande punkt i vår tillväxt i branschen och ser fram emot att lägga till hans djupa kunskap, skicklighet och expertis till vår globala stigande kundförväntningar, förändrade affärsmodeller och disruptiva teknologi har gjort service till en nyckelkomponent och differentiator för framtida framgång och tillväxt inom telekommunikationssektorn. Den pågående teknologiska utvecklingen skapar otaliga möjligheter för ambitiösa telekomföretag och vi är glada över att kunna stödja dem i deras affärsomvandlings-resa.