Nu ska konstateras att Salesforce inte bara är starka på att hjälpa företag att hålla reda på kundinteraktioner och försäljningsdata. Man erbjuder också flera funktioner för att hjälpa företag att automatisera sina försäljnings- och marknadsföringsprocesser, som e-postmarknadsföring och generering av leads.
– Genom vårt nya samarbete med Salesforce hjälper vi tillverkare att gå över till ”servitisering” genom en sluten slinga där integrationen sammanför produktkunskap med hela kundberättelsen. Appen ger en förbättrad kundservice-upplevelse som kan revolutionera serviceverksamheten, främja samarbete mellan ingenjörs- och serviceteam och öka kundnöjdheten – genom att leverera rätt information vid rätt tidpunkt på en enda, centraliserad plats, summerar Zvi Feuer den nya satsningen.
Teamcenters SLM-app på Salesforce AppExchange
Vad man nu tillkännagivit är att Siemens nya Teamcenter SLM-app kommer att finnas på Salesforce AppExchange. Detta har utvecklats i ett samarbete med Salesforce. Appen kopplar samman produktutveckling och produkttjänstverksamhet genom att sammanföra Teamcenter Service Lifecycle Management-lösningen från Siemens Xcelerator-portföljen med Salesforce Manufacturing Cloud och Salesforce Service Cloud. Denna nya app gör det möjligt för tillverkare att anta mer servicecentrerade affärsmodeller, förbättra kundupplevelsen och öka tjänsteintäkterna.
Ger tillgång till Salesforce AI-teknik Einstein
Fördelarna med den nya Teamcenter SLM-appen inkluderar att förbättra operativ effektivitet genom ett bättre förstagångsfix-förhållande, sänka kostnaden för service och hjälpa till att förbättra anpassningen mellan försäljning och serviceinsatser. Utrustade med rätt tillgångsinformation, verktyg och lager kan serviceteam förbättra kundserviceupplevelsen och driva intäktsökning.
Feuer säger också att Aappen ger större insyn för tekniker och fältpersonal i information om kundtillgångar tillsammans med den grafiskt rika produktdatan, som hanteras i Teamcenter – vilket hjälper serviceaktiviteter att slutföras framgångsrikt första gången.
En del av varje tillgångs digitala tvilling
Med tillgång till Einstein, Salesforces AI-teknik, kan appen skanna kunskapsartiklar skapade från serviceplaner som skrivits i Teamcenter för att hjälpa till att hitta resurser och lösningar. Med enkel tillgång till tjänstedata kan tillverkare driva kontinuerliga produktförbättringar eftersom lärdomar från serviceevenemang blir en del av varje tillgångs digitala tvilling.
– Vi är glada över att samarbeta med Siemens för att hjälpa tillverkare att öka effektiviteten, ge bättre service och öppna nya intäktsströmmar, säger Achyut Jajoo, SVP & GM för Manufacturing and Automotive, Salesforce. Han tillägger att:
– Genom att föra samman Salesforce, som drivs av realtidsdata och AI, med Siemens Teamcenter service lifecycle management, kan vi hjälpa till att främja digital transformation inom hela sektorn och ge tillverkare möjlighet att leverera bättre service samtidigt som vi genererar nya intäktsströmmar.
Teamcenter SLM-appen finns nu tillgänglig på Salesforce AppExchange.