Den nya logon symboliserar och återspeglar den ansträngning, energi och komplexitet som man lägger ner i varje kundengagemang, samtidigt som man behåller en känsla av balans och symmetri.
”UNIKT POSITIONERAT”
Framtidsinriktade företag inser fördelarna med att differentiera tjänster och de tillväxtmöjligheter som erbjuds genom att erbjuda nya upplägg där tjänster är ett fokus.
Pilgerstorfer konstaterar att IFS, tillsammans med sitt tydliga kategoriledarskap som tillerkänts bolaget av branschanalytiker, ”är unikt positionerat för att hjälpa kunder leverera just nu när det verkligen betyder något. Det här är de ögonblick när ett företag antingen gläds eller måhända blir besviket; de ögonblick då alla beslut och processer behöver smälta samman; de stunder då allt hårt arbete lönar sig. Vi kallar dem Moments of Service.”
Lanseringen av IFS Cloud den 10 mars gör det möjligt för fler företag att vara som bäst i dessa ögonblick. Den nya plattformen gör det möjligt för dem att hantera kunder, människor och tillgångselement i sin verksamhet i en enda, integrerad lösning, fylld med meningsfull innovation och den branschrelevans som IFS har byggt upp. IFS Cloud är enligt förhandsmaterialet den viktigaste lanseringen i företagets historia och sätter ett nytt riktmärke för branschen.
ETT NYTT UTSEENDE FÖR EN NY ERA
Kärnan i IFS nya identitet är som sagt en ikonisk symbol. Den är tänkt att återspegla den ansträngning, energi och komplexitet som ingår i varje kundengagemang.
För att hedra företagets förflutna bygger den nya färgpaletten på en uppdaterad, livlig lila nyans som står i kontrast med en rad kompletterande färger.
EN INTEGRERAD DEL AV DEN EVOLUTIONÄRA FÖRÄNDRINGEN
Processen bakom varumärkesuppdateringen har inneburit att man samverkat med och fått input från IFS-kunder, potentiella kunder, partners, anställda, analytiker och journalister – liksom varumärkesexperter.
– Vi är stolta över att avslöja vårt nya utseende och känsla, vilket är en integrerad del av den evolutionära förändring som företaget för närvarande genomgår, säger Oliver Pilgerstorfer. Den nya varumärkesidentiteten speglar den verksamhet vi är idag och är också ett tecken på våra planer för framtiden, särskilt mot bakgrund av den kommande lanseringen av IFS Cloud. Det är ett vattendelare i vårt företags historia. Genom att skapa en tilltalande och inspirerande identitet ger vi kunder, partners och marknaden i stort en tydlig signal – och det är något våra egna anställda är oerhört stolta över.
Det nya IFS-varumärket distribueras för närvarande över alla bolagets globala installationer, inklusive digitala plattformar, tryckt och digital marknadsföring, säkerheter, varor och kontorsinredning.
Utbyggnaden åtföljs av reklam på några av världens mest ikoniska platser, som Times Square i New York, Burj Khalifa i Dubai och Shibuya i Japan.