Infor skriver i sitt pressmaterial kring partnerskapet att ett modemärke behöver följande bitar för att stå starka:
1) Kapacitet att sätta säsongsmål och budgetar baserat på förra säsongens resultat.
2) Förmåga att skapa en övergripande linjeplan för att ge vägledning till produktutveckling av nya kollektioner.
3) Kunna planera beräknad efterfrågan per försäljningskanal, inklusive initial allokering till butiker.
4) Föreslå en lämplig inköpsplan för att se till att utbudet stämmer överens med efterfrågan.
5) Kapacitet att övervaka säsongens framsteg för att föreslå korrekt påfyllning av butiker.
Process som ska kunna hanteras inom affärssystemet
Ett problem för modemärken är att denna process ofta hanteras utanför affärssystemet, till exempel i Excel, vilket gör den benägen för fel och tidskrävande att hantera. Den största risken är att den övergripande planeringsmekanismen inte är korrekt, vilket leder till lageröverskott eller brist.
Tillsammans, menar man nu, kan Infor och Foresight Retail ge ett mer robust modeerbjudande, med stöd för varu- och sortimentsplanering som inkluderar ekonomisk planering, sortimentsplanering för olika försäljningskanaler, prognostisering, lagerfördelning och påfyllning. Foresight Retails moderna lösning erbjuder förkonfigurerade acceleratorer för att täcka standardplaneringsbehov och hjälpa till att snabba upp implementeringen – med möjlighet att finjustera efter behov för att passa unika behov.