Ledande inom eftermarknadsinformation
Det nya Aleido blir alltså specialiserat inom både eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Avseende eftermarknadsinformation kan företaget dra nytta av årtionden av erfarenhet och stöttar idag kunder på fem olika marknader. Tack vare förvärv inom lärande har Aleido blivit det största digitala lärandeföretaget i Skandinavien, påpekar Semcon i pressmaterialet kring avknoppningen. Med utgångspunkt i sin mission, ”att göra det avancerade enkelt att förstå”, menar man att Aleido tillhandahåller kunskap som överbryggar klyftan mellan teknik och människor.
En strategisk teknikpartner
Semcon har mer än 40 års erfarenhet av produkt-, produktions- och tjänsteutveckling och kommer framöver att bygga vidare på sin starka position som en internationell teknikpartner för företag och organisationer i förändring. Med ett unikt erbjudande som kombinerar teknik, digital kompetens och hållbarhet gör Semcons experter och tvärfunktionella team kunderna mer konkurrenskraftiga genom att förbättra användarupplevelsen och hållbarheten i deras lösningar.
– Varje dag tillför våra experter nya perspektiv som bidrar till att skapa lösningar som gör skillnad för människor och planeten. Med en mer fokuserad verksamhet accelererar vi nu vårt kombinerade erbjudande för att skapa ännu större kundvärde, säger Markus Granlund, VD för Semcon.