I en kommentar konstaterar Monitors ägare, Jörgen Persson:
— Vi känner att det här samarbetet med Brynäs IF är ytterligare en komponent för att vi ska ta ännu högre höjd, såväl nationellt som internationellt. Monitor ERP Arena kommer att vara ett koncept för att möta kunder, personal och potentiella medarbetare, säger han.
Starkt förknippat med Brynäs
Gavlerinken Arena är ett namn som har varit starkt förknippat med Brynäs IF genom hockeyhistorien. Under 2019 löpte det namnavtalet ut med kommunen. Och sedan dess har Brynäs IF sökt en ny arenapartner.
— Vi som är i föreningen i dag och har varit med och fattat det här beslutet har ett uppdrag att säkerställa att Brynäs IF är konkurrenskraftigt och kan skriva ny historia framåt, säger Brynäs IF:s klubbdirektör Michael Campese och fortsätter:
— Vi har sökt en arenapartner som står för samma värderingar som Brynäs IF – och som precis som oss vill vara en positiv kraft i samhället och regionen.
Stort regionalt bolag
Där kommer Monitor in i bilden. Ett stort regionalt bolag med ursprung i Hudiksvall, en stad med många brynäsare – och där Brynäs IF bland annat har ett samarbete med Hudik Hockey och genom En bra starts föreningsnätverk. Satsningen i Sydostasien har betydelse även för företagets svenska verksamhet.
— Vi är mycket stolta och glada över att ingå ett långsiktigt samarbete med Brynäs IF. Vi hoppas och tror att det är bra för oss att förknippas med Brynäs och deras verksamhet, både på och utanför isen. Sedan ska jag inte sticka under stol med att mitt hjärta har klappat för Brynäs sedan jag var en liten grabb, säger Jörgen Persson.
Det nya arenaavtalet är skrivet över fem säsonger. Från och med nu spelar Brynäs i Monitor ERP Arena.
— Det är det största arenaavtalet någonsin i Brynäs IF:s historia. Att Monitor dessutom går in och gör det långsiktigt över fem års tid ger ännu mer tyngd till avtalet och ger oss utökade möjligheter att nå våra målsättningar framåt, säger Michael Campese.
”Time to level up”
Jörgen Persson avslutar med att säga:
— Vi brukar använda en slogan, både internt och externt: ”Time to level up”. Den här satsningen ska givetvis bidra till att vi som företag når ännu högre höjder. Och att det i sin tur bidrar till att ge Brynäs ökade möjligheter, att förhoppningsvis ta ett eller helst flera SM-guld under de kommande fem åren.