Annons

CRM: Nya flaggskeppsappar från Apple och Salesforce, ”boostar produktiviteten”

Apple är ju alltid om sig och kring sig och lierar sig gärna tajt med lämpliga och stora spelare. Det var därför knappast någon överraskning när man under fjolårets Dreamforce-event i San Fransisco tillkännagav att man ingått en allians med Salesforce. ”Ett strategiskt partnerskap”, kallar man det själva.
Hur som helst har samarbetet resulterat och under årets 2019-upplaga av eventet lanserade man gemensamt två, som man benämner dem, ”flaggskeppsappar”: Dels den omdesignade Salesforce Mobile-appen och dels den nya kunskapsappen Trailhead GO, som, ”levererar rika kundupplevelser med funktioner exklusiva för iOS och iPadOS.”
De båda företagen tillkännagav i anslutning till detta även nästa generations Salesforce Mobile SDK, vilken ger utvecklare möjlighet att enkelt bygga och distribuera inbyggda appar för iPhone och iPad på Salesforce-plattformen.

Susan Prescott, Apples chef för produktmarknadsföring av appar, marknader och tjänster, konstaterade också i samband med lanseringen att man är oerhört nöjda med hur alliansen utvecklats.
– Absolut, genom vårt samarbete har Apple och Salesforce hjälpt hundratals företag och miljoner utvecklare att förändra hur de arbetar, sa hon och tillade:
– Med helt nya Salesforce Mobile-appar exklusiva för iOS och iPadOS och en förbättrad SDK som stöder de senaste utvecklingen inom Swift, erbjuder Apple tillsammans med Salesforce kunder stark integritet, kraftfull multitasking och den bästa användarupplevelsen i affärer på iPhone och iPad, summerade Prescott.

Kostnadsfritt tillgänglig
Salesforce Mobile App är från och med nu tillgängligt kostnadsfritt i App Store. Den nya användarupplevelsen och funktionerna kräver Salesforce-administratörsansvar. Trailhead GO är även den från och med idag tillgängligt i App Store utan kostnad. Den nya Salesforce Mobile SDK 8.0 med stöd för Dark Mode och Swift UI väntas vara tillgänglig senare i år, med ytterligare funktioner optimerade för iPadOS planerade för release nästa år.
– Med Salesforce Mobile ger Salesforce och Apple befogenheter för försäljning, service och marknadsföring varhelst man befinner sig för att leverera revolutionerande kundupplevelser, drivna av AI. Med Trailhead GO kan miljoner fler nu skaffa sig kunskaper gratis, när som helst och var som helst, för att lära sig nya saker och vara redo för både dagens och morgondagens jobb, kommenterade Bret Taylor, VP och CPO, Chief Product Officer, på Salesforce.

Print Friendly, PDF & Email

Success Stories

Success Stories

Industriellt

Intressant på PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

Aktuell ANALYS

Aktuell Analys

Aktuell Analys

3D-printing

Block title