Annons

CRM: Salesforce ger kundupplevelsen en egen röst med hjälp av ny teknik

Han pekade vidare på att nya Einstein Voice Skills gör det möjligt för utvecklare och administratörer att bygga anpassade röstdrivna appar för anställda i alla roller och branscher på några få klick. Dessutom kommer nya lösningar för service- och säljteam att tillämpa naturlig språkbehandling för röstsamtal och leverera insikter som driver smartare, mer personligt kundengagemang.
– Röststyrning är en enorm förändring för branschen och kommer att ha en lika stor påverkan i företag som det har haft i våra hem. Med Einstein ger Salesforce röststyrningsmöjligheter till varje företag och ger alla en intelligent och pålitlig guide på jobbet, säger Bret Taylor, produktchef på Salesforce.

Röststyrning – en snabbväxare
Röststyrning växer snabbt som användargränssnitt för våra liv. Nästan hälften av alla amerikanska hushåll använder redan en röstaktiverad enhet för vardagliga aktiviteter som att få vägbeskrivningar, diktera textmeddelanden, spela sina favoritlåtar och till och med slå på hushållsapparater – allt utan att lyfta ett finger eller knacka på ett tangentbord. Precis som alla andra revolutionerande tekniker likt molntjänster, sociala medier, smarta mobiler och artificiell intelligens – hjälper Salesforce företag att få röststyrningens enorma potential att nå alla som jobbar med kundvård.

Förra året på Dreamforce 2018 introducerade Salesforce Einstein Voice Assistant, vilket gjorde att säljare kunde prata med Salesforce. Med Einstein Voice Assistant kan rutinmässiga CRM-transaktioner likt att skapa eller uppdatera kundregister, få personliga dagliga informationsmöten och utforska instrumentpaneler göras samtidigt. Det innebär att säljare kan hålla uppe tempot i sina affärer och fokusera på det som är viktigast, nämligen kundens framgång.

Utökade funktioner i årets röstvariant
Idag meddelade Salesforce att den kommer att utöka funktionerna hos Einstein Voice Assistant för alla roller eller branscher, vilket ger varje app byggd på Salesforce en egen röst. Detta drivs av nya Einstein Voice Skills, som gör att administratörer och utvecklare kan skapa anpassade röstappar över Salesforce Customer 360-plattformen med bara några få klick.

Einstein Voice Skills kommer att göra det möjligt för administratörer och utvecklare att bygga anpassade, röstdrivna Salesforce-appar skräddarsydda för alla. Service Cloud Voice i sin tur integrerar telefoni i en enhetlig agentkonsol, vilket gör att Einstein kan erbjuda rekommendationer i realtid för att förbättra serviceupplevelsen. Einstein Call Coaching kan hjälpa chefer att hitta trender inom konversationsdata och förse säljare med bästa praxis och insikter för att optimera varje kundsamtal.

Print Friendly, PDF & Email

Success Stories

Success Stories

Industriellt

Intressant på PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

Aktuell ANALYS

Aktuell Analys

Aktuell Analys

3D-printing

Block title