Efva Attling skapar unika smycken och design som säljs i Sverige, Norge och USA. Första butiken startades i Stockholm 1996, då en spännande tillväxtresa inleddes. Smycken från Efva Attling har genom åren burits av kändisar som Madonna, Oprah och Jennifer Aniston.
Företaget har målsättningen att fortsätta växa globalt. I det arbetet spelar effektiv affärsanalys en avgörande roll. Därför valde Efva Attling Stockholm nyligen att införa SAP Analytics Cloud och som sagt med Implema som implementatör och integratör.
Implema kommer utöver implementationen även att hantera utveckling och support.
Snabb och enkel uppföljning av nyckeltal
Med SAP Analytics Cloud kan Efva Attling Stockholm snabbt och enkelt följa upp data och nyckeltal för exempelvis försäljning och resultat i de tre länderna. I och med att lösningen nu är direkt integrerad med andra viktiga system så minskar behovet av manuell datainmatning
och datakvaliteten förbättras. Ett användarvänligt gränssnitt, som visar data mer visuellt och med snygg design, inspirerar medarbetarna och förenklar snabbt och korrekt beslutsfattande.
I och med att lösningen är molnbaserad så går det enkelt att lägga till nya användare och länder i takt med tillväxten och systemet uppgraderas automatiskt varje kvartal.
– Vi är stolta över att stödja Efva Attlings globala tillväxt. Vi ser att allt fler företag efterfrågar molnbaserade lösningar för affärsanalys med ett modernt användargränssnitt, säger Implemabasen, Jörgen Aronsson.
För dem som inte känner till Implema kan konstateras att det är en av ERP-jättens mer framgångsrika svenska partners. Bolaget har fyra år i rad fått utmärkelsen SAP Business Partner of the Year. Man är även global återförsäljare för SAP.