Annons

Massiv ökning av nätverkstrafik under pandemin bakom ServiceNows nya storsatsning med Accenture och BT

Produkterna är byggda på Now-plattformen och kommer att utöka ServiceNows kapacitet inom kundservice och nätverksdrift med nya skräddarsydda appar för proaktiv kundvård och automatiserad kvalitetskontroll. De nya produkterna ska hjälpa operatörer att bättre hantera kundförfrågningar och snabbt identifiera nätverksproblem för snabbare åtgärder.

BT aktiv partner i samarbetet
Sedan i januari är Accenture strategisk partner till ServiceNow:s telekomlösningar. ServiceNow utvecklade den nya lösningssviten baserat på mångårigt samarbete med marknadsledande företag, inklusive British Telecom. BT har varit en aktiv partner i utvecklingsarbetet och kommer även att delta i den fortsatta utvecklingen av tjänsterna.
– Vi vet att digtalisering är komplex, och att ingen kan genomföra den på egen hand. Så vi är väldigt glada att förändra hur vi arbetar med våra kunder när de förbereder sina nätverk för fortsatt digitalisering, tillsammans med ServiceNow, säger Hriday Ravindranath, CTO på British Telecom.

Bland ServiceNows befintliga kunder i telekomsektorn finns även bland annat Telia, som använder ServiceNow-plattformen för kundservicehantering och prestandaanalys.

Print Friendly, PDF & Email

Success Stories

Success Stories

Industriellt

Intressant på PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

Aktuell ANALYS

Aktuell Analys

Aktuell Analys

3D-printing

Block title