Magellan-plattformens funktioner för cognitive computing erbjuder användare maskinbaserat stöd för beslutsfattande, automatisering och optimering av affärsprocesser i en lättanvänd och prisvärd lösning.
Kan integreras med alla EIM-arkitekturer. OpenText Magellan är utformad för att kunna hantera stora mängder strukturerad och ostrukturerad data. Plattformen drivs av OpenText Analytics och Apache Spark, och kan integreras med alla EIM-arkitekturer och därigenom minska den tid och expertis som krävs för att kunna dra fördel av avancerade analyser inom beslutsfattande och automatiseringsarbete.
– Under det senaste decenniet har företag skapat stora mängder med information, så kallade data lakes, som finns lagrad på olika ställen i företaget, säger Mark J. Barrenechea, OpenTexts CEO och CTO. OpenText Magellan kan hjälpa till att strukturera och därmed öka värdet av den informationen. Automatisering blir allt vanligare och mängden företagsdata växer ständigt.
Han hävdar att man med OpenText Magellan kan dra fördel av detta genom smart funktionalitet kring analyser, algoritmer och statistiska modeller.
– Därmed får företag underlag för att ta avancerade beslut och att tillgodogöra sig marknadsinsikter som är avgörande för verksamhetens framgångar. Med OpenText Magellan rör vi oss mot en mer öppen, skalbar och prisvärd framtid för artificiell intelligens. OpenText jobbar fokuserat för att se till att AI införs som en del av sina lösningar från dag ett.
Ostrukturerad data. – Data är råmaterialet för AI och det är framför allt i ostrukturerad data som de dolda insikterna finns, som t. ex. kring kundintentioner, beteendemönster, avtalsförpliktelser och data som är värdefull i juridiska sammanhang, säger Nick Patience, Founder & Research VP, 451 Research. Möjligheten att samla in, analysera och förstå stora mängder data, samt att kombinera strukturerad och ostrukturerad data, är nu möjligt tack vare AI-baserade plattformar och applikationer. De företag som inser detta kommer att ligga steget före sina konkurrenter.