Bassi sa att 3DEXPERIENCE.WORKS vässar användarvänligheten och enkelheten som, ”alltid har varit kännetecknet för SOLIDWORKS-applikationer som används av miljontals innovatörer under nästan 25 år.”
Dassaultchefen, Bernard Charles, tillade från scenen i Dallas, med över 6.000 entusiastiska SW-användare i publiken, att den nya plattformen är precis vad världens små- och medelstora företag behöver:
– Varför skulle avancerade digitala kapabiliteter vara något som bara storföretag har råd med. Vi har sett utmaningarna som dessa bolag haft när det gäller att hitta digitala lösningar som passar deras storlek. Med 3DEXPERIENCE.WORKS ger vi dem en plattform som fungerar, sa DS’ CEO.
Han påpekade vidare att ”familjen” nu också utökats med inte bara 3DEXPERIENCE.WORKS, utan att den nu också innehåller DELMIAWORKS.
En digital verksamhetstråd. Målet är för att betjäna vanliga tillverkare genom att tillhandahålla en full digital tråd för affärsverksamheten. 3DEXPERIENCE-plattformen är redo att bli riktmärke för affärsverksamhet inom denna kategori av företag genom välintegrerade möjligheter som spänner över tillverkning och hantering. Vi talar om digitala verktyg som är enkla att använda, prisvärda och lätta att implementera.
Allmänt hävdade SOLIDWORKS-ledningen att 3DEXPERIENCE.WORKS gör det möjligt för små och medelstora företag att utnyttja de värden som 3DEXPERIENCE-plattformen levererar till globala ledarföretag och innovatörer; sånt som förbättrade möjligheter för samverkan och tillverkningseffektivitet.
Nu kan företagen utföra sitt arbete i en sammanhängande digital innovationsmiljö istället för att använda en komplex serie punktlösningar, som kräver att man hoppar mellan applikationer och gränssnitt.
3DEXPERIENCE.WORKS knyter ihop data och effektiviserar processer, från koncept till leverans genom att tillhandahålla mallar för dashboards, hanterade tjänster, tillgång till industrifokuserade communitys och användargrupper och applikationer som är specifika för olika arbetsroller.