Annons

ABB påskyndar fjärruppkoppling för kundsupport under trycket av COVID-19 och Coronakrisen

Den svensk-schweiziska automationsjätten noterar också att man påskyndar utrullning och åtkomst till dessa verktyg för fjärrservice och digitala lösningar för kritiska industrier.
– Vi har åtagit oss att stödja våra kunder så att deras verksamhet kan driva sin verksamhet på ett säkert sätt och fortsätta som vanligt för att hålla människor uppkopplade och hjälpa oss alla att rida ut denna storm tillsammans, kommenterar Terwiech.

– Fjärrservice och digitala lösningar kan bidra till att skydda människor, produktion och kritiska försörjningskedjor samtidigt som vår ekonomiska balans bevaras, säger ABBs Peter Terwiesch.

Säkerställer driftsinformation till operatörer
I en pressrelease skriver ABB som bakgrund till dagens annonserade åtgärder att, ”eftersom företag nu tvingas begränsa fysisk närvaro på kontor och industrier återstår behovet av att säkerställa att utrustningen fortsätter att fungera i verksamheter inom energi-, process-, hybrid- och maritim industri, säkra upp livsmedelstillverkning, kraftproduktion, vattenproduktion och avloppshantering, mjukpappersproduktion, datacenter och transport av varor.”
ABB samarbetar i detta med kunder för att säkerställa driftsinformation till fältoperatörer och servicetekniker som inte kan vara på plats just nu, genom att leverera kontrollrumsinformation i realtid, driftsinformation, processdata och viktiga prestandaindikatorer för anläggningen till användare som måste arbeta hemifrån.

Digitalt aktiverade lösningar och tjänster
När det gäller nätbaserad fjärrövervakning av kritisk utrustning, underhållsstöd med hjälp av AR, onlineverktyg för utbildning och reservdelar och självdiagnostik som minimerar risken för utrustning, processer och säkerhet noterar bolaget att många av dessa tjänster levereras till kunder genom ABB Ability Collaborative Operations. Detta är en uppsättning med digitalt aktiverade lösningar och tjänster, och dess nätverk av Collaborative Operation Centers lokaliserade runt om i världen. Med 24/7-åtkomst använder ABB:s domän- och dataexperter digital teknik för att hjälpa kunderna att övervaka tillgångar, processer och risker, att gemensamt härleda insikter från data, föreslå mildrande åtgärder, och tillhandahålla kritisk fjärrhjälp för att hjälpa kunder att hålla produktionen igång.

Print Friendly, PDF & Email

Success Stories

Success Stories

Industriellt

Intressant på PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

Aktuell ANALYS

Aktuell Analys

Aktuell Analys

3D-printing

Block title