Halldora von Koenigsegg konstaterar också att TECHNIA spelat en viktig roll i detta arbete:
– Inte minst för att definiera och genomföra vår första avgörande implementeringsfas, men man har också åtagit sig att säkerställa fullständig framgång, säger hon.
BYTER UT ÄLDRE DS-VERKTYG MOT CATIA V6
Enligt avtalet mellan parterna kommer TECHNIA nu att hantera omvandlingen från äldre verktyg och processer till den senaste versionen av Dassault Systèmes CAD-mjukvara, CATIA V6.
– 3DEXPERIENCE-plattformen har mycket kraftfulla verktyg för att rapportera direkt om ”live 3D-CAD-data”. Det är lättillgängligt, med en stor palett av verktyg för att vi ska kunna granska och kommunicera framsteg och konstruktionsdesign i realtid. Det tillåter oss också att utföra designgranskningar med supertunna klienter direkt i systemet med problemhanteringsfunktioner för att dokumentera dem och meddela ansvariga ingenjörer, säger Henrik Leionhardt, CAD-ingenjör hos Koenigsegg.
Därmed har man passerat den första introducerande fasen i att sätta CATIA V6 i arbete, men han säger också att man har siktet ännu bredare inställt när det gäller DS-plattformen:
– Ja, i de senare faserna kommer vi att introducera andra 3DEXPERIENCE-baserade lösningar inom framför allt digital tillverkning och kompositdesign, tillägger Leonhardt.
”VÄRLDSKLASS,” SÄGER TECHNIA-chefen
TECHNIA-chefen, Jonas Gejer, är förstås nöjd med att ha en prestigeutvecklare på fordonssidan, som Koenigsegg, på kundlistan:
– Abslolut är det så, men viktigare ändå är att projektet med Koenigsegg bekräftar 3DEXPERIENCE-plattformens förmåga att dramatiskt förbättra teknikens effektivitet och understödja vassare innovationskapacitet. Vi ser vidare i detta att TECHNIAs förmåga att förändra fordonsindustrin, baserat på teknik från Dassault Systems, våra egna TECHNIA Software och våra konsulter ligger i världsklassnivå.