För Nordeuropas största aktör inom alpin turism har ambitionen alltid varit att skapa branschledande kundupplevelser. Det kräver lyhördhet och förmåga att omsätta idéer till handling. Något som Ninetech kan vittna om.
– Det är en förmån att arbeta med SkiStar som lyssnar på sina kunder och har modet att snabbt provtrycka nya idéer. Vi har hittat ett arbetssätt som bygger på stort förtroende och en ambition att arbeta som ett team, även om vi leverantör och SkiStar är beställare, säger Jonas Aronsson.
Haft ett nära samarbete sedan 2007
Det faktum att Ninetech och SkiStar har arbetat i över tolv år vittnar om att snabbrörlig digitalisering också handlar om kontinuitet och långsiktighet.
– Jag tror att vår förmåga att samarbeta och dela erfarenheter år efter år är en viktig pusselbit i SkiStars digitala framgångar. Vi ser många bolag som har som kultur att byta ut sina leverantörer varannat år. Jag tror att alla vinner på en större långsiktighet, avslutar Jonas Aronsson.
Karlstadsföretaget Ninetech ingår i digitaliseringskoncernen Combined Excellence, som har över 300 digitala experter.