Annons

Storm på Implema: Hon blir ny VP på affärsystemkonsulten med uppdrag att skapa tillväxt

Affärssystemkonsulten Implema, framför allt duktiga på SAP- och Microsoft Dynamics-lösningar, fortsätter sin offensiva tillväxtstrategi genom att göra en strategisk rekrytering. Idag meddelar bolaget att man anställt Sara Storm (f d Larsen), specialist på komplex B2B-försäljning och en av Sveriges ledande experter inom social selling, på nyckelpositionen som VP för New Business-bitarna. Hennes uppdrag: accelerera Implemas tillväxt.
Närmast kommer Storm från en roll som senior Sales Executive på Leadoo Technologies, där hon arbetat parallellt som konsult i det egna företaget Break the Box – en konsultverksamhet som fokuserar på säljstrategier, säljprocess och att utveckla säljledares kompetens. Hon har även synts på scener som The Sales Conference och Microsoft Modern Marketing Day samt förekommit i ett antal business-poddar och artiklar.
- Jag har arbetat med Implema som konsult en tid och känner dem som ett modigt och innovativt bolag, som satsar framåt. Dessutom uppskattar jag företagsfilosofin, säger Sara Storm i en kommentar.

I höstas klev investmentbolaget Litorina in som majoritetsägare och partner, och nyligen lanserade Implema ett nytt, framtidsorienterat affärsområde i syfte att bredda tjänsteutbudet. Med etablerandet av en helt ny funktion för nykundsförsäljning, och rekryteringen av Sara Storm som ansvarig, tar Implema nästa steg mot planerad expansion.

Ledande expert på B2B
Implema beskriver i pressmaterialet Sara Storm som en av Sveriges ledande experter inom komplex B2B-försäljning och social selling, d v s att med hjälp av sociala medier bygga personligt varumärke, skapa leads och affärsmöjligheter. Sara har en både lång och bred erfarenhet inom B2B-försäljningsåväl i ledarroller, rena säljarroller samt som konsult, ofta för IT-konsultföretag och SaaS-bolag. Till hennes specialistkompetenser hör bland annat komplex B2B-försäljning, affärsutveckling och säljstrategi.
– Det var inte ett svårt beslut att ta uppdraget att bygga upp en New Business-funktion – det är en utmaning som passar mig perfekt. Nu ser jag fram emot att snabbt komma igång med arbetet att dra in nya kunder, säger Sara Storm.   

Nytt sätt att skaffa kunder
För Implema innebär detta ett nytt sätt att rekrytera kunder. 
– Hittills har vi förlitat oss mycket på att få in leads på rekommendation från våra partners, något som fungerar bra. Nu vill vi komplettera med en mer aktiv nykunds-bearbetning. Vi har en offensiv tillväxtplan och här spelar Saras enorma driv och långa erfarenhet inom leadsgenerering och försäljning en viktig roll. Vi är mycket nöjda med att ha lyckats rekrytera Sara och är väldigt glada att få välkomna henne till Implema, säger Jörgen Aronsson, CEO för Implema.

Print Friendly, PDF & Email

Success Stories

Industriellt

Success Stories

Intressant på PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

Aktuell ANALYS

Aktuell Analys

Aktuell Analys

3D-printing

Block title