Gerry Murray, som är ”Marketing and Sales Technology Research Director” på IDC menar att AWS ger sina kunder ökad tillgång till förbättrade martech-funktioner och SAS Institute får en ny försäljnings- och distributionskanal.
– Det är en win-win som gör det möjligt för båda organisationerna att bidra med modern teknik för att leverera de bästa digitala kundupplevelserna för sina användare, säger han.
Omvandlar data till insikter
SAS Customer Intelligence 360 riktar sig till företag som vill nyttja de möjligheter som modern digital marknadsföring erbjuder och är därför specialbyggt för detta ändamål. Tjänsten kan omvandla data till insikter och erbjuder omfattande funktioner för planering, beslutsfattande och aktivering i realtid som leder till bättre kundupplevelser.
– Som en branschledande lösning har denna plattform under många år hjälpt marknadsförare skapa effektiva kampanjer tack vare AI och realtidsanalys. På AWS är vi mycket glada över att kunna erbjuda den här prisbelönta lösningen till våra kunder globalt, säger Mona Chadha, ”Director of Infrastructure, Category Management and Partner Development” på AWS.