Annons

SAS Institutes lösningar för avancerad dataanlys tillgängligt på AWS Marketplace

Sedan maj i år har AWS Marketplace-kunder (Amazon Web Services) tillgång till SAS Institutes analysverktyg SAS Customer Intelligence 360. Med detta kommer ett antal intressanta möjligheter som ger fler företag tillgång till avancerad dataanalys och realtids-personalisering i sin marknadsföring.
AWS Marketplace är en katalog med tusentals digitala lösningar från oberoende programvaruleverantörer och SAS Customer Intelligence 360 finns nu alltså på denna plattform. Allmänt är fördelarna med AWS Marketplace att det blir enkelt att hitta, testa, köpa och distribuera programvara som körs på Amazon Web Services (AWS).
SAS Customer Intelligence 360, kan beskrivas som ett analysverktyg som hjälper företag till förstärkta kundupplevelser världen över, och lösningen rankas som en ledande lösning av oberoende analytiker.
– Många företag kommer förhoppningsvis att dra nytta av att SAS Customer Intelligence 360 nu finns på AWS Marketplace. Det innebär att SAS lösningar görs tillgängliga för nya kund- och användargrupper, säger Thomas Karlsson, senior ”Advisor Customer Experience”, på SAS Institute.
Analytikern IDCs Gerry Murray är också mycket positiv:
– Att göra SAS Customer Intelligence 360 tillgängligt på AWS Marketplace är ett viktigt steg för båda företagen.
Varför då?

Gerry Murray, som är ”Marketing and Sales Technology Research Director” på IDC menar att AWS ger sina kunder ökad tillgång till förbättrade martech-funktioner och SAS Institute får en ny försäljnings- och distributionskanal.
– Det är en win-win som gör det möjligt för båda organisationerna att bidra med modern teknik för att leverera de bästa digitala kundupplevelserna för sina användare, säger han.

Omvandlar data till insikter
SAS Customer Intelligence 360 riktar sig till företag som vill nyttja de möjligheter som modern digital marknadsföring erbjuder och är därför specialbyggt för detta ändamål. Tjänsten kan omvandla data till insikter och erbjuder omfattande funktioner för planering, beslutsfattande och aktivering i realtid som leder till bättre kundupplevelser. 

– Som en branschledande lösning har denna plattform under många år hjälpt marknadsförare skapa effektiva kampanjer tack vare AI och realtidsanalys. På AWS är vi mycket glada över att kunna erbjuda den här prisbelönta lösningen till våra kunder globalt, säger Mona Chadha, ”Director of Infrastructure, Category Management and Partner Development” på AWS.

Print Friendly, PDF & Email

Success Stories

Success Stories

Industriellt

Intressant på PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

PLM TV News

Aktuell ANALYS

Aktuell Analys

Aktuell Analys

3D-printing

Block title